Verhuisd! Umzug nach Deutschland...

Inmiddels wonen wij sinds 21 juli in Duitsland, niet zomaar even de grens over hoor maar HE-LE-MAAL in Hamburg ;-)

Het heeft even wat voeten in aarde gebracht zo'n emigratie maar alles is tot nu toe aardig verlopen!
En ik moet zeggen dat ik het prima naar mijn zin hier heb, de kids gelukkig ook!
De oudste dame spreekt al een aardig woordje Duits en vind het geweldig op school...hadden we niet verwacht, 9.5 jaar is niet een gemakkelijke leeftijd om te emigreren!
De kleine man heeft het daarin tegen (en tegen onze verwachtingen in) erg zwaar hier, hij vind het leuk maar niet einfach ;-) we gaan er nog steeds vanuit dat hij wat meer tijd heeft.

Het mooie aan ons super mooie huis is dat ik op de begane grond een super mooie ruime werkkamer annex logeerkamer heb!
Heb er even over gedaan om alles naar mijn zin in te richten maar het is nu toch aardig op weg, zie de foto's hieronder.

Natuurlijk heb ik al die tijd niet stil gezeten en genoten van naaien en freubelen en daarna lekker de deur dicht trekken...
In de volgende post een greep uit mijn crea's!

Oja en niet geheel onbelangrijk!!! Ik heb een lange poos een zeer streng dieet gevolgt en ben vanaf januari 50 kilo kwijt!!!
Heerlijk hoor om weer in maatje 38 te passen, jeetje wat voel ik me goed!






7 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Eindelijk, daar ben je weer! Ik was al een tijdje volger en miste je al. Een verhuizing is nooit makkelijk en zeker niet naar een ander land. Ik hoop dat je kleine man met wat meer tijd ook wel gaat wennen aan "die neue heimat". Enne, die werkkamer ziet er super uit: heerlijk licht en veel ruimte! Wat zul jij veel mooie dingen gaan maken!!!

    Groetjes Soesa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn en mooi, die werkkamer!
    Daar zul je vast lekker gaan hobbyen.
    Groetjes en succes in Duitsland.
    Esseline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, daar ben je weer. Een verhuizing en zeker een verhuizing naar een ander land is niet mis. Fijn dat de dame al haar draai heeft gevonden en de kleine man zal wat meer tijd nodig hebben.

    Wat super dat je zoveel kilo's kwijt bent zeg! Super! Wat een heerlijke lichte werkkamer heb je, daar zal je mooie creaties maken!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wowwwww, wat een mooie, lichte werkkamer! Ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie dingen heb je gemaakt, en wat een lekkere werkkamer.
    Wat super dat je 50 kilo kwijt bent. Heel knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk, die werkkamer! Kun je zelf een beetje wennen daar in Hamburg? Is toch nog wel een eindje rijden als je 'even' terug wilt naar Nederland....

    Fijn dat je dochter zo goed kan wennen, hopelijk vergaat het je zoon ook snel beter!

    Oh en, petje af zeg: 50 kg!!! WAUW!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw wat een geweldige kamer heb je nu zeg!!
    En wat knap zeg dat je zoveel bent afgevallen, respect hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen